Instrucțiuni de completare


Vă rugăm să ne semnalați orice problemă/eroare întâmpinați în utilizarea portalului, pe adresa de e-mail: punctunic@primariagalati.ro.

Completarea unei cereri se poate realiza de către orice utilizator conectat la Portalul punctunic.primariagalati.ro, pentru unele tipuri de cereri, indiferent dacă este înrolat în Portal sau nu, în următorii pași:

  1. Selectare tip cerere solicitată. În funcție de tipul cererii ales, utilizatorul neconectat poate primi un mesaj care arată că tipul de cerere ales nu poate fi completat decât de utilizatorii autentificați;
  2. Completare date cerere. Utilizatorul completează câmpurile caracteristice formularului cererii alese. Unele câmpuri sunt obligatorii și necompletarea lor face imposibilă transmiterea cererii;
  3. Atașare document/documente necesare susținerii cererii. În funcție de tipul cererii ce se dorește a fi transmisă, formularul afișează denumirea documentului sau a documentelor necesare a fi atașate. Necompletarea tuturor documentelor atașate necesare, face imposibilă transmiterea cererii.
  4. Acționare buton Trimitere cerere.

Utilizatorii autentificați (în urma înrolării) beneficiază de funcționalități extinse și economie de timp la completarea unei cereri, în comparație cu cei neautentificați (care accesează Portalul fără parolă de acces):

  • Completarea automată a datelor (nume, prenume, adresă, etc) și a documentelor necesare pentru rezolvarea unei cereri (BI/CI, Carnet de conducere, etc);
  • Nu mai sunt necesare:
    • validarea adresei de e-mail, ori de câte ori se depune o nouă cerere;
    • confirmarea acordului de prelucrare a datelor personale, ori de câte ori se depune o nouă cerere;
  • Consultarea istoricului cererilor depuse, indiferent de stadiul lor de rezolvare;
  • Primirea comunicărilor și documentelor în contul de email al utilizatorului înregistrat.

Sistemul este configurat pentru gestiunea cererilor grupate pe tematici și în funcție de aplicațiile externe ale sistemului, cu care platforma se integrează:

  • Urbanism – solicitări de informare și Cerere pentru emitere Certificat de urbanism;
  • Managementul Documentelor – cereri adresate sistemului de management al documentelor, implementat în Primăria Municipiului Galați (depunere și eliberare documente);
  • e-digital – cereri adresate platformei de taxe și impozite;
  • ChatBot – agent de inteligență artificială integrat în portal;
  • Infochioșcuri – echipamente de conectare la Portal și depunere a cererilor, pentru persoane care nu dispun de un dispozitiv conectat la Internet.

Depunerea unei cereri presupune diferențe (operațiuni suplimentare), în funcție de tipul de utilizator conectat la portal, ce realizeaza acțiunea:

- Utilizatorul neînrolat (vizitator) va trebui să-și completeze toate datele de identificare ori de câte ori va depune o nouă cerere (cerere pentru actualizare informații/cerere pentru emiterea certificatului de urbanism);

- Utilizatorul neînrolat (vizitator) va fi obligat să-și exprime acordul explicit cu privire la prelucrarea datelor sale personale, furnizate aplicației cu scopul rezolvării solicitării sale;

- Utilizatorul extern înrolat va beneficia de precompletarea automată a unor câmpuri de pe formularul tipului de cerere selectat, cu datele personale furnizate în profilul său de utilizator.

În plus, utilizatorii înrolați beneficiază de funcționalități suplimentare ce ușurează utilizarea aplicațiilor din portal și din infochioșcuri:

- Istoricul cererilor depuse prin intermediul Sistemului , indiferent de stadiul de rezolvare a acestora;

- Posibilitatea atașării automate a unor documente din depozitul personal de documente al utilizatorului înregistrat (Profil), ori de câte ori acestea sunt solicitate pentru depunerea unor cereri specifice.